تغذیه مناسب زنان حامله، چی خوبه چی بد؟

دسته بندی: سلامت
3 بازدید

جدید رو:

تغذیه مناسب زنان حامله، چی خوبه چی بد؟

در قبال تامین افزایش وزن ناشی از بارداری، در گذشته می ‌گفتند از آغاز بارداری تا آخر، اگر مادر مهربان 300 کیلوکالری به مقادیر انرژی قبل از بارداری اضافه کرد، تمام دوران بارداری را پوشش می ‌دهد.

امروزه یافته‌ های جدید حاکی از آن هست که در 3 ماهه اول بارداری نیاز مادر مهربان به انرژی شبیه وزن مادرانی هست که باردار نیستند ولی در 3 ماهه دوم بارداری باید 340 تا 360 کیلوکالری به انرژی دریافتی مادر مهربان اضافه شود و در 3 ماهه سوم که جهش سریع رشد جنین اتفاق می ‌افتد افزایش انرژی باید به وقت قبل از بارداری یعنی 452 تا 472 کیلوکالری برسد.

این انرژی افزوده‌ شده را نباید منحصرا از منابعی که فقط انرژی دارند، تامین نمود؛ بلکه باید از منابع انرژی ‌‌های دیگر که نیازهای افزوده شده ی مادر مهربان به مواد معدنی و پروتئین‌ ها را هم تامین می‌ کرد، استفاده نمود؛ چرا که مادر مهربان در دوران بارداری، کلسیم و ویتامین‌ ها را در اختیار بچه‌ می‌ گذارد تا بتواند به رشد و تقسیمات سلولی ادامه دهد، بنابراین بهتر هست به کیفیت غذای خود توجه کرد.

بخوانید:  درد تخمدان در بانو باردار، علت چیست؟

در دوران بارداری مادر مهربان باید روزانه 3 واحد لبنیات کم چرب(هر واحد معادل یک لیوان یا 240 سی ‌سی شیر، سه چهارم لیوان ماست و 2 لیوان دوغ هست)، دانه ‌ها و مغزهای حاوی کلسیم، کنجد و بادام مصرف کرد.

یک نکته ی مهم این که اگر چه مساله ی کیفیت غذای مادران به توان اقتصادی بستگی داشته باشد ولي لزوما وابسته به این مساله نیست. مادران آگاه که به دانش تغذیه اعتقاد دارند کنار هر امکانات مالی می‌ توانند تغذیه کامل و کافی تهیه کرده و کنار تلفیق امکانات در دسترس، نیازهای بدن خود و جنین را فراهم کنند.

استفاده ی توام غلات و حبوبات، 2 تا 3 واحد میوه و 700 گرم سبزیجات می‌ تواند هم نیازهای ویتامینی را برطرف کرد و هم مانع از ابتلا به یبوست شود.

تغذیه مناسب زنان حامله، چی خوبه چی بد؟

منبع :niniban.com
جدید رو


جدید رو « jadidro.ir »
برچسب‌ها:

نظر شما درباره این مطلب

ارسال نظر

شما هم نظری ارسال کنید

ارسال نظر

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.